25/3- 2014 Vilken dag…

Snart är dagen slut. Det känns skönt.

Allt som bara kunde gå emot mig imorse, gjorde det!
Jag var frustrerad och förbannad, började lipa som en treåring och slängde mobilen i backen.

Alla småsaker som gick snett, blev tillsammans som en stor orkan av ondska!
Nån ondska som ville komma åt mig, bryta ned mig.., sakta men säkert.

Var väldigt otaggad på att ha en föreläsning för en massa folk på det.
Känslan av att det inte skulle bli bra över huvudtaget, låg nära hjärtat.

Vi var på KFUM i Jönköping i förmiddags.

Föreställningen gick bra. Dock så var det lite ”oroligt” utanför scenen.
Kan bli så beroende på vilken lokal man är i?

Jag borde INTE ha sett föreställningen idag!
Borde ha sparat kraften, helt och hållet, till min föreläsning.
Föreläsningen som kändes.., sådär.

Innan jag ”började”, så sa jag till min publik att jag inte direkt var på topp.
Jag sa något i stil med,

”Känslorna varierar från dag till dag. Ibland har vi bättre dagar, ibland är de sämre. Idag är en sämre dag för mig, då jag är extra känslig. Jag kommer att göra så gott jag kan.”

Ja, varför inte?

Få ner pressen för mig själv, förbereda dem om jag eventuellt måste ta en paus?
Visa att jag är mänsklig och att det är viktigt att berätta hur man mår.
Det är ju ett av mina viktigaste budskap dessutom!

Idag var jag svag.

Imorgon.., det vet jag inte än?

Jag fick ta en liten, liten paus för att ta några klunkar vatten. Det gjorde att jag (plus lite fler småpauser) drog ut en aning på tiden.

Jooo, men det gick bra!
Inte så bra som jag velat..
Men det blev så bra det kunde trots ”omständigheterna”.

Jag gjorde det bästa jag kunde.

Det blir aldrig dåligt!
Bara mindre bra.
Men jag nöjer mig inte.
Mindre bra= inte bra.

Fan, sänk ribban ELIN!

Jag är jag.
Jag är bra.
Jag är stolt.

Underbara Emmi var med på KFUM också.
Jäklar vad jag gillar den tjejen!!
Så glad över att hon är min vän ❤

Jag och Christian låg och pratade om min "vardagsångest".
Jag sa att jag saknar Pappa.
Sen grät jag…

Han kommer snart hem.
Då ska vi luncha och prata ❤

God natt. Kram

image

Lämna en kommentar